„Guvernul a modificat capul de tabel stabilit ini țial prin Pachetul 2 de măsuri fiscale (Legea 239/2025). Astfel, c ând ne uit ăm la ultima coloană, vedem că dacă anterior la o mașină de 2.499 de cm cubi, de exemplu, era vorba despre un impozit de 76,3 lei pe an, noul act normativ a mărit suma la 953,36 lei, în timp ce reducerea de 95% adoptat ă de multe consilii locale, care ducea la un impozit datorat de doar 50 de lei pe an, a dispărut”, a declarat Anamaria Chiru, consultant fiscal, Tax Partner în cadrul Dobrinescu Dobrev SCA, citat în comunicat.
Conform sursei citate, acest lucru se întâmpl ă pentru că în noul cap de tabel s-au introdus sumele raportate la 200 de centimetri cubi. Anterior scria c ă este vorba despre „lei/auto Hibride cu emisii de CO2 peste 50 g/km”, iar noua OUG prevede „Lei/200 cm3 Hibride cu emisii de CO2 peste 50 g/km”.
în cazul mijloacelor de transport hibride cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 50 g/km reducerea nu poate fi decât de maximum 30% din valoarea prev în acea coloan ă referitoare la hibride, conform hotăr ârii Consiliului Local/Consiliului General al Municipiului Bucure ști, după caz. Așadar, impozitul în acele cazuri va fi de minimum 70% din valoarea aflat în acel tabel, pe cifrele de mai sus rezultând un impozit de 667,35 lei.
Spre compara ție, un autoturism cu aceeași capacitate cilindrică de 2.499 cm cubi cu norma de poluare E4 va datora un impozit anual de 1.107,05 lei, iar unul cu norma de poluare E6 va ajunge la 972,11 lei.