10.3 C
Iași
4 noiembrie, 2025

Decizia care afectează sute de călători de la CTP Iași! Ce se întâmplă cu biletele și abonamentele

Călătorii de la CTP Iași sunt revoltați după ce administratorii de la 24Pay au prelungit perioada de mentenanță a aplicației mobile. Astfel, oamenii nu mai pot cumpăra bilete sau abonamente pentru o perioadă

Faptul că o metodă de plată a biletelor și abonamentelor este indisponibilă a creat mai multe probleme pentru călători. Aplicația 24Pay va fi indisponibilă până la data de 10 noiembrie 2025. Cei care foloseau aplicația se plâng de faptul că celelalte metode de achiziționare a biletelor nu funcționează sau nu sunt eficiente.

Călătorii de la CTP Iași sunt nemulțumiți

Singura alternativă de a cumpăra bilete online este cea prin aplicația IAʼȘI BILET, însă pentru a o folosi este nevoie de un card nominal de la. Durata de eliberare a unui astfel de card este de 5 zile lucrătoare și costă 21 de lei. Pentru plata cu cardul mai pot fi folosite aparatele albastre din mijloacele de transport, însă de multe ori acestea nu funcționează.

„Nu ar fi problemă dacă ar funcționa și alternativele de plată cum trebuie. Aparatele albastre din tramvaie de multe ori sunt fără conexiune sau nici măcar nu sunt aprinse, stai și te înghesui la un aparat care merge. Dacă vrei să cumperi prin aplicația IAʼȘI BILET, trebuie să ai card de la CTP. Ca să îți eliberezi unul durează 5 zile lucrătoare. Tot ce rămâne acum este să cumperi bilet de la aparatele din stații; de la tonete s-au scos cele pe hârtie oricum”, a precizat Dănuț, un călător de la CTP Iași.

Din fericire, cei care aveau abonamente cumpărate deja în aplicație le au, în continuare, disponibile și pot fi verificate. Problema este pentru cei care intenționau să achiziționeze în această perioadă.

„Pentru noi era un serviciu esențial, deoarece foloseam rapid plata cu cardul și cumpăram biletul fără să validez. Aveam pe telefon, iar când era nevoie, îl prezentam la control. Înțeleg că nu ține de CTP Iași, însă ei ar trebui să asigure și alte metode pentru noi. Asta arată cât de puțin este pus la punct acest sistem și cât mai au de lucrat de fapt”, a spus Maria, o altă călătoare din Iași.

Compania ar trebui să facă verificări

Având în vedere situația creată, CTP Iași ar trebui să țină seama de cele sesizate de călătorii săi și să verifice constant sistemele de achiziționare a biletelor. Zilnic, mii de oameni folosesc transportul public din Iași, iar având în vedere, clienții se așteaptă să primească servicii de calitate. În schimb, mentenanța aplicației 24Pay a arătat cât de fragil este sistemul actual. Este nevoie de îmbunătățiri urgente și decente pentru oamenii din Iași. În cele din urmă, timp de o săptămână, aplicația va rămâne indisponibilă.

„Aplicația 24Pay rămâne nefuncțională până pe 10 noiembrie 2025! Având în vedere actualizarea aplicației 24Pay pentru plata parcărilor din municipiul Iași, anunțăm că această aplicație este indisponibilă până pe 10 noiembrie 2025. Potrivit administratorului 24Pay, această măsură este necesară pentru a implementa modificările impuse de noile reglementări legislative privind serviciile de plată, precum și de reglementările autorității de supraveghere. Rugăm utilizatorii să folosească celelalte aplicații disponibile”, au transmis reprezentanții Primăriei Iași.

Călătorii de la CTP Iași sunt revoltați de faptul că achiziționarea unui bilet de călătorie a devenit mai complicată decât niciodată.

Sursa: https://www.bzi.ro/decizia-care-afecteaza-sute-de-calatori-de-la-ctp-iasi-ce-se-intampla-cu-biletele-si-abonamentele-5391298

Ultimă oră

Același autor