Primul contract, pentru lotul 2B Grințieș–Pipirig din Autostrada A8, considerat cel mai dificil tronson al acestui proiect strategic, a fost semnat cu asocierea SA&PE Construct S.R.L. (lider de asociere) – Euro-Asfalt d.o.o. – Tehnostrade S.R.L. – Spedition UMB S.R.L.. Valoarea totală a lucrărilor de proiectare și execuție este de 5,97 miliarde de lei, iar durata de realizare este estimată la 54 de luni.
Acest tronson are o lungime de 31,5 kilometri și se va desfășura într-o zonă montană complexă, ceea ce îl transformă într-un adevărat test tehnic și logistic pentru constructori. Proiectul include 60 de poduri și viaducte, dintre care două vor depăși 1.000 de metri lungime, precum și 16 tuneluri cu o lungime totală de 4 kilometri. Aproximativ 70% din acest segment va fi compus din structuri – viaducte și tuneluri – ceea ce reflectă nivelul ridicat de dificultate al lucrărilor.
Cel de-al doilea contract, în valoare de 4,29 miliarde de lei, vizează Drumul Expres Focșani–Brăila, care va avea o lungime de 73,5 kilometri și va fi construit de asocierea SA&PE Construct S.R.L. – Spedition UMB – Tehnostrade S.R.L. – Arcada Company. Termenul de execuție stabilit este de 42 de luni. Acest drum expres va asigura legătura directă între Autostrada A7 „Moldova”, Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila–Galați, precum și conexiunile rutiere spre Tulcea și Constanța, oferind o rută rapidă și sigură pentru transportul de mărfuri și călători.
„Am semnat astăzi două contracte de peste 10 miliarde de lei pentru construirea a 105 kilometri de autostradă și drum expres. Sunt două contracte esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne și asigurarea conectivității între regiuni, pentru care nu s-au depus contestații. Aceste investiții îi asigură celui mai mare constructor român un portofoliu consistent și reprezintă, totodată, o provocare pentru următorii ani”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
Cele două contracte însumează 105 kilometri de drumuri de mare viteză și se înscriu în strategia Guvernului de accelerare a marilor proiecte de infrastructură. Lucrările vor putea fi deschise circulației treptat, pe măsură ce tronsoanele funcționale vor fi finalizate.