Noi reguli îi vizează pelocuitorii de la blocdin Reșița. Deși există o hotărâre locală care prevede clar obligația Asociațiilor de Proprietari de a întreține până la 10 metri de spațiu verde din jurul imobilului, legea nu este respectată. În prezent, deși este impusă această responsabilitate, primăria este cea care continuă să efectueze lucrările de curățenie și întreținere. Din acest motiv, viceprimarul Reșiței propune încheierea unor acorduri de parteneriat între Primărie și Asociațiile de Proprietari, pentru a-i responsabiliza pe locatari să se implice în amenajarea și îngrijirea spațiului verde de la bloc, precizează capital.ro.
„Îmi doresc ca toate asociațiile de proprietari să-și preia spațiul din fața blocului, iar persoanele fizice care au în fața lor un spațiu verde să-l întrețină. Este vorba doar de spații verzi, nu de trotuare sau drumuri. Teoretic, asociațiile sunt obligate să întrețină spațiul verde, dar asta nu se întâmplă. Tot noi, de la primărie, mergem și facem lucrările. Este nevoie de responsabilitate și colaborare. Aș dori să avem acorduri semnate cu toate asociațiile de proprietari care dețin spații verzi, pentru ca întreținerea acestora să fie făcută de ei și asumată de ei. Până la urmă, tot ce fac acolo este pentru confortul și imaginea propriului cartier”, a declarat viceprimarul Reșiței.
Cine este obligat să aibă grijă de spațiul verde de la bloc
Spațiile verzi din jurul blocurilor pot fi proprietate publică sau privată. În majoritatea cazurilor, acestea sunt proprietate publică și sunt administrate de autoritățile locale.
„Sarcina cu privire la întreţinerea şi administrarea acestui spaţiu revine proprietarului adică primăriei locale a cărui buget este constituit din taxele şi impozitele locuitorilor de pe raza sectorului sau a localităţii. Asociaţia de proprietari prin personalul angajat nu are nici o obligaţie cu privire la întreţinerea şi administrarea spaţiului verde, a grădinii respective. În mod normal dacă primăria nu îşi face treaba adică nu îşi respectă atribuţiile pentru care sunt plătiţi de cetăţeni, şi pentru această situaţie, ar trebui să fie amendaţi de către asociaţia de proprietari.”, se precizează în lege.