8.3 C
Iași
4 noiembrie, 2025

Industria germană auto în colaps! Porsche se află sub atac chinez, iar Jaguar pe marginea falimentului

Industria germană auto se confruntă cu o criză fără precedent. Porsche este în acest moment vânat, primind oferte din partea unor companii chinezești care operează prin paravane din Singapore și Hong Kong, controlate de guvernul chinez.

Profitabilitatea Porsche a scăzut cu peste 90%, iar atacurile economice ale Chinei devin tot mai evidente: materiile prime nu mai ajung la companiile germane, afectând producția și capacitatea de inovare. Se pare că guvernul german cunoaște situația, însă a blocat discuțiile oficiale pentru moment.

Industria germană auto se află în colaps falimentar!

China a cumpărat deja 20% din Mercedes, iar germanii nu mai aveau alternative. Următoarea țintă este Porsche. Dacă marca va fi preluată de investitori chinezi, nu va fi doar o simplă achiziție, ci un semnal clar că Europa nu mai stabilește standardele tehnologice, iar China va impune regulile.

„Prin achiziția Porsche, China va avea un cuvânt important de spus. Este o problemă gravă pentru Europa. Mai există câteva fonduri de investiții înregistrate în Hong Kong și Singapore care s-au aliniat deja. Nu e doar o ofertă, e un atac direct. Nu se discută în presă, guvernul german nu spune nimic. China vrea să arate cine dictează. Nu va mai trimite materie primă nici pentru Mercedes, nici pentru BMW sau Volkswagen. Astfel, China îi va cumpăra ieftin pe cei care dau faliment. Este un joc economic”, explică Dan Toma, specialist în educație financiară, trading și investiții bursiere.

Problemele nu se limitează la Germania. Jaguar, brand britanic de automobile, se află într-un colaps evident: vânzările s-au prăbușit cu 97,5% în 2025. Marca a primit deja cinci oferte de cumpărare din partea investitorilor chinezi, iar perspectivele sunt îngrijorătoare.

La fel cum Morgan a fost deja preluată de chinezi. Alte branduri britanice de lux, precum Bentley sau Rolls Royce, chiar dacă sunt deținute de BMW, se depreciază rapid. Industria auto europeană pare astfel vulnerabilă în fața strategiilor economice coordonate la nivel internațional.

„Jaguarul are probleme și ar putea fi cumpărat de chinezi. Mare atenție pe bursă și aveți grijă ce tranzacționați, că lumea se schimbă”, avertizează Dan Toma.

Specialistul amintește și de o teorie economică scrisă în 1978 despre calitatea Mercedes și problemele Jaguar, prezentată într-un manual de clasa a 11-a din România: „Teoria era despre două Jaguar-uri care să pornească, măcar unul dimineața. Jaguarul are probleme și ar putea fi cumpărat de chinezi”.

Situația actuală arată cât de fragilă a devenit industria auto europeană. Achizițiile și presiunile asupra companiilor tradiționale, precum Porsche și Jaguar, nu sunt doar tranzacții financiare: ele simbolizează o schimbare de putere în sectorul tehnologic și industrial între Europa și China. Pentru Germania și Marea Britanie, aceste evoluții reprezintă o provocare majoră, iar deciziile luate în următoarele luni vor influența nu doar piața auto, ci și capacitatea Europei de a controla tehnologiile cheie și standardele de performanță în industrie.

Sursa: https://www.bzi.ro/industria-germana-auto-in-colaps-porsche-se-afla-sub-atac-chinez-iar-jaguar-pe-marginea-falimentului-5392060

Ultimă oră

Același autor