7.8 C
Iași
30 ianuarie, 2025

Dispută între preşedintele Consiliului de Administraţie al CNIR şi directorul general al companiei privind lansarea licitaţiilor pentru ultimele trei tronsoane ale Autostrăzii A8. O asociaţie civică solicită intervenţia ministrului Transporturilor

ieri, 18:55

Preşedintele Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale pentru Investiţii Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi, îi cere directorului CNIR, Gabriel Budescu, să nu blocheze lansarea ultimelor licitaţii pentru trei tronsoane din cadrul A8. Totodată, Urtoi îi cere directorului CNIR să trimită documentaţiile pentru a putea fi aprobate în şedinţa din această săptămână a Consiliului de Administraţie al CNIR. De asemenera, o asociaţie civică din Iaşi cere intervenţia ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în acest caz.

Preşedintele CA al CNIR, Cătălin Urtoi, a scris pe Facebook că decizia de transmitere a documentaţiei către CA al CNIR cu privire la ”necesitatea şi oportunitatea privind demararea procedurilor de achiziţie publică în vederea încheierii Contractului de Proiectare şi Execuţie lucrări pentru obiectivul de Investiţii Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni” ţine ”strict” de directorul general al CNIR.

Cătălin Urtoi susţine că este vorba despre Tronsonul 3 Leţcani (DN28) – DN24 (Iaşi), Tronsonul 4 DN24 (Iaşi) – Golăeşti şi Tronsonul 5 Golăeşti – Vama Ungheni.

”Ţine strict de decizia directorului general CNIR şi de nimeni altcineva, în condiţiile în care cele trei documente aunt avizate intern de toate direcţiile încă din data de 17 ianuarie. Dacă domnul director general CNIR ar fi avut intenţia să nu blocheze acest proiect, atunci l-ar fi introdus pe ordinea de zi a şedinţei convocate de dumnealui în data de 29 ianuarie 2025. Directorul general CNIR ar putea să deblocheze cele trei loturi de pe Leţcani-Ungheni dacă doreşte. Încă mai are timp să le transmită”, a afirmat preşedintele CA al CNIR, Cătălin Urtoi.

Totodată, Urtoi a adăugat că a devenit incomod în cadrul instituţiei şi chiar i se sugerează să nu mai stea ”aşa mult pe la companie”.

Pe de altă parte, tot luni, asociaţia civică Moldova Vrea Autostradă (MVA) i-a trimis o scrisoare deschisă ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, prin care se cere intervenţia ministrului pentru a depăşi blocajele privind realizarea autostrăzii A8.

„Constatăm cu îngrijorare că, după un an 2024 în care s-au făcut progrese importante în ceea ce priveşte Autostrada Unirii A8 printr-un efort conjugat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, al companiilor din subordine (CNAIR şi CNIR), al proiectanţilor, al factorilor politici şi autorităţilor publice locale şi respectiv al asociaţiilor non-guvernamentale militante pentru construcţia de autostrăzi, ritmul de lucru în ceea ce priveşte lansarea ultimelor licitaţii de proiectare tehnică şi execuţie a încetinit. Am căutat să înţelegem dacă această scădere a ritmului are cauze obiective, legate de resursele umane sau de eventuale aspecte tehnice cu privire la documentaţii, dar am constatat, în cadrul şedinţelor de progres şi ulterior în spaţiul public, că există un conflict care tinde să se agraveze la nivelul CA al CNIR şi care, în loc să permită executivului Companiei să îşi urmeze obiectivele stabilite şi să finalizeze scoaterea la licitaţie a ultimelor trei loturi rămase cuprinse între Leţcani şi podul de la Ungheni, poate degenera într-o situaţie de blocaj”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Moldova vrea Autostradă.

Reprezentanţii MVA susţin că ”orgoliile individuale şi interesele obscure” nu trebuie să pună în pericol bunul mers al lucrurilor şi îi cer ministrului Sorin Grindeanu să medieze această situaţie pentru revenirea la normalitate.

”Facem apel la renunţarea la orgolii şi la luptele intestine care nu fac deloc bine unei companii strategice a statului român. Nu cunoaştem o situaţie similară în care să existe o diferenţă de viziune atat de flagrantă între membri ai unui Consiliu de Administraţie şi executivul unei companii, care are ca responsabilitate atingerea obiectivelor de performanţă de interes public. Cerem părţilor implicate să regăsească atât calea dialogului, cât şi soluţiile pentru ca şi ultimele trei loturi ale Autostrăzii Unirii A8 să aibă lansate procedurile de achiziţie a serviciilor de proiectare tehnică şi execuţie şi pentru derularea cu celeritate şi profesionalism a procedurilor de achiziţie care au fost deja lansate”, se mai arată în comunicatul MVA.

Sursa: https://www.news.ro/economic/disputa-intre-presedintele-consiliului-administratie-cnir-directorul-general-companiei-privind-lansarea-licitatiilor-ultimele-trei-tronsoane-autostrazii-a8-asociatie-civica-solicita-interventia-1922405527402025011821913465

Ultimă oră

Același autor